En turists ljuva liv

Nu har man da antligen fatt turista i London. Det ar inte helt smartfritt att se sa mycket som mojligt pa en dag.

Vi betalade multum for att sitta och frysa oronen av oss pa taket pa en buss hela dagen. Vi virrade bort oss i jakt pa bankomat. Vi har tagit kort pa varandra framfor, bakom, under och over allt mojligt som ar lite vackert och som guiden sager ar viktigt och fantastiskt, aven om vi sjalva inte kan forsta skonheten idet. Vi har massa kort pa byggnader vi inte ens kommer ihag vad det var for byggnader. De sag fina ut nar vi akte forbi. Vi ar aven gott om bilder pa byggnader som ar ett enda blurr for just nar man tog bilden korde bussen vidare.

Vi har fastnat i koer, blivit manpulerade av turistguider som vill salj sin attraktion och suttit fast i trafiken. Letade lange efter en kopp te som kostade som dom gor pa riktigt och inte i turisternas desperata varld.

Mer?
Ja, vi satte oss pa en bat och skulle ta en tur uppfor Themsen och tillbaka. Slutade med att nar vi val hade akt "uppfor" Themsen och sen skulle aka "nerfor", ja da fortsatte den baten "uppfor" lite till, till Greenwich, nastan en halvtimme bort. Sa den korta turen i den mysiga turistbaten blev en tvatimmars tur dar vi halva tiden satt och halvsov i vantan pa att komma fram. Men man kan ju i alla fall saga att man varit i Greenwich. Vi har sett piren i alla fall.

Vi har knappt atit nagot vettigt pa hela dagen for att hinna med sa mycket turisteri som det bara ar mojligt. Sa vi ha levt pa kakor, smorgasar och applen vi hade med oss hemfran. Och en vaffla pa kvallen. Och sen den dyraste varmkorv med brod jag atit i mitt liv. 2.5 pund. Typ 32 kr.
At med andakt

Trots allt detta krangel sa har vi inte ens lyckats aka hela den dyra bussturen. Vi har misst en bit. Sa nu ska vi kliva upp tidigt imorgon och aka in for att kunna fa ut nagot av de sista timmarna som ar kvar pa vara 24 h biljetter.

Sa, god natt nu allesammans. Jag maste skynda mig att sova sa att jag kan skynda runt i London hela dagen imorgon.

Ja ma jag leva, ja ma jag leva......

(For alla er som inte hangde med i sista parantesen sa ar det min fodelsedag imorgon.)

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har tänkt på att England är nog inte landet för mig jag gillar inte te :P.



GRattis på födelsedagen i efterskott!

Jag försökte messa igår men det gick inte, hade inte datorn i närheten, så jag skriver idag <3.





Med en enkel tulipan,

uppå bemörkelseda'n

jag har den ääran,

jag har den äran att gratulera!

2009-04-09 @ 14:15:30
URL: http://emange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0