Småland

Så, alla mina glada besökare, jag antar att ni har sett det nya utseendet. Det tackar jag min vän Emange för. Tackar och bockar och niger och dansar glädjeskutt. Hon satt en hel kväll, med mig dreglandes på hennes axel, och photoshoppade ihop det där.
Är det någon som har lyckats se vad det står längst upp i det vänstra hörnet?

För det andra vill jag be om ursäkt att det har blivit ett sånt hopp i tiden sedan jag skrev sist. Men det finns en förklaring för det: Jag är tillbaka på landet. Vi har inte internet hemma, så jag får gå till pappas jobb för att kunna skicka mail som en normal människa. Så nu under sommaren kommer inläggen hagla väldigt spritt. Förvarningens ord bara. Hoppas ni klarar er utan en daglig dos av min hemmasnickrade satir.

Jag har alltså flyttat tillbaka till Småland. Har varit här i en vecka och tre dagar. Känns som en månad.
Förstå vilken omställning detta är! Jag har bott hemifrån i två år nu, Har lärt mig ta hand om mig själv. Jag har byggt min egen livsstil som kan behöva filas på, men den finns där. Jag kan handla mat, betala räkningar, laga mat, göra lunchlåda och städa toaletten när det behövs. Jag har massa vuxenpoäng.
Och så hamnar man i sin mors hushåll igen. Inget ont om min mamma, det beror inte på henne. Det beror på rangordningen.
Det är hennes kök, hennes regler. Hennes hushåll, hennes rgeler. Vilket jag inte vill förändra. Men det tär på min stolthet att inte få bestämma längre.

Och det är inte bara det där med rangordningen som stör min självkänsla. Det är på församlingsplanet också.
Jag älskar min hemförsamling. Den är bara inte så värst lik vad jag nu levt med i två år på bibelskolan.
Från Livets Ord - Till Betania
Från 2000 medlemmar - till 20
Från Hillsong - till Walter Erikssons tiotopp
Från Ulf Ekmans undervisning - till sångstund på altanen på caféet.
Från flera olika lovsånsteam - till sjunga duett med pappa. Varje sång. På sångstunderna
Från missionsresa - till resa till nästa stad och sjunga i kören

Så mitt humör svänger. Mellan frustration och facination. Och allt där emellan. Och allt går ut över mamma och hundarna och min syster.
Jag börjar dock närma mig en jämnvikt. Nu börjar jag trivas igen.
Men jag är glad att detta har hänt, att jag har börjat se fördelarna med andra ställen på jorden menar jag. Då slipper jag vara känslomässigt bunden till den här platsen hela livet.
Även om det är dödligt vackert och äntligen kan man ta en skogspromenad iegn med lätthet. Utan att behöva gå en lång promenad innan man ens kommer fram till skogen!!!

Ikväll börjar mitt sommarnöje. Morden i Midsumer. Jubel!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Hittade ett fel i din text :P, även om man inte ä beroende av Bruzaholm längre kommer man ju alltid va kännslomessig över det, det är ju ändå Bruzaholm, det är här vi är uppväxta och sprunigt runt i skogarna och hängt i betania, och sånt :P.

2008-06-25 @ 02:14:21
URL: http://emange.blogg.se/
Postat av: Pappa

Hej du. Man kan vända på det hela och då har det hela gett dej en grund som fört dej ut till andra plater här i världen och det är så det ska vara. Betania har blivit LO.

Betania har blivit 2000.

Betania har blivit andra sånger.

Betania har gett dej .....................m.m

Tack för att du finns!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TACK för all hjälp !!!!!!!!!!!!

TACK FÖR AAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLLLLLLLLTTTTTTTT

Din Pappa.



PS. på söndag sjunger vi i Aneby. DS



2008-06-27 @ 09:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0